Köpvillkor

ALLMÄN INFORMATION

Lila Lagohm AB

Adress: Repslagaregatan 19, 671 30 

Momsregistreringsnummer: 559417522501

E-post: info@lilalagohm.com

PRISER

Vid förseningar, restnoteringar eller slut på varor kommer vi att försöka informera dig så snart som möjligt och diskutera möjliga åtgärder, som exempelvis återbetalning eller hjälp att hitta en liknande produkt på annat håll.

BETALNING

Lila Lagohm AB accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, och Mobilepay. Betalningen kommer endast att dras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp anges i SEK och inkluderar moms.

LEVERANS

Lila Lagohm AB strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar från beställningstillfället. Vi levererar till hela Sverige. Leverans till ett paketombud är kostnadsfri. Hemleverans kostar SEK 49.

OBS: Om det inte finns plats på leveransplatsen kommer ditt paket att flyttas till närmaste paketombud, vilket du kommer att meddelas om. Vid problem, kontakta gärna kundtjänst. Varor levereras varje vardag. Din vara kommer att levereras inom 1-3 arbetsdagar efter beställning. Förlängda leveranstider kan förekomma under perioder med hög belastning.

REKLAMATIONSRÄTT

Det är 3 års garanti enligt den svenska konsumentköplagen. Vår garanti gäller för fel i material och/eller utförande. Du kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller prissänkt, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte för fel eller skador som uppstått på grund av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste göra en reklamation inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet/felen. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i ordentlig förpackning. Kom ihåg att få ett kvitto på frakten så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Kontakta oss gärna innan du returnerar din produkt för att göra det så enkelt som möjligt. För returer, reklamationer och användning av ångerrätten måste varan skickas till:

Repslagaregatan 19, 671 30 Arvika

Betalningar vid leverans (COD) accepteras inte.

ÅTERBETALNING

Vid återbetalning, vänligen kontakta oss så att det överenskomna beloppet kan överföras.

ÅTERBETALNINGAR/RETURER/UTBYTEN UNDER REA

Produkter och beställningar kan inte återbetalas, returneras eller bytas under perioder med rea, specialerbjudanden eller särskilda rabatter.

ÅNGERRÄTT

Som kund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du har mottagit varorna.

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan utöva din ångerrätt här

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varorna utan att meddela oss.

Om du ångrar ditt köp där en gratis gåva levererats med beställningen måste hela beställningen returneras.

RETUR

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan.

Du måste själv betala för returkostnaden och du ansvarar om skada uppstår under transporten. Det innebär att du bär risken för varan från leveranstidpunkten tills vi har tagit emot den tillbaka.

Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. För att underlätta hanteringstiden kan du gärna inkludera en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

Om du vill skicka tillbaka varan kan vi hjälpa dig med etiketten och vi kommer då att kreditera fraktkostnaderna till din återbetalning. Annars, skicka till:

Repslagaregatan 19, 671 30 Arvika

Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att acceptera varorna utan att ge tydligt meddelande.

SKICKET AV VARAN VID ÅTERBETALNING

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varan som orsakats av hantering annat än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova produkten och den bör vara i samma skick som när du fick den.

Om varan har extraordinära tecken på användning eller skador utöver det som beskrivs ovan betraktas den som använd. Det innebär att om du avbryter köpet kommer du endast att få en del eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen.

För att få full återbetalning måste du testa produkten i 14 dagar.

ÅTERBETALNING

Om du avbryter ditt köp kommer du självklart att få en återbetalning av det belopp du har betalat till oss. Vid en värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta att dras av från köpeskillingen. Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (utom eventuella extra kostnader som uppstår på grund av ditt val av leveranssätt annat än det billigaste standardleveranssätt som erbjuds av oss), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi har tagit emot meddelande om ditt beslut att utöva ångerrätten.

Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, om du inte har visat bevis för att du har returnerat varorna innan dess.

MÖJLIGHETER FÖR ÖVERKLAGAN

En klagomål om en produkt eller tjänst kan lämnas in till klagomålscenter

Det finns en avgift för att behandla klagomålet.

Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål på EU-kommissionens plattform för onlinetvistlösning.

Plattformen hittar du här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du lämnar in en klagomål här, vänligen ange vår e-postadress: info@lilalagohm.com

INTIGRITETSPOLICY

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos Lila Lagohm AB och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar endast data på vårt uppdrag och får inte använda den för sina egna ändamål.

Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan erbjuda adekvat skydd för dina data.

Den personuppgiftsansvarige på Lila Lagohm AB är Sindram Lövig.

Du har rätt att veta vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi behöver dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@lilalagohm.com